Jistě jste se také setkali se situací, kdy jste potřebovali doručit obálku či balík do Polska a nemohli si dovolit čekat 14 dnů, protože jste chtěli, aby si adresát převzal balík v konkrétní den, který se neúprosně blížil? Pro takové případy je dobré znát nabídku poskytovaných služeb jednotlivých přepravních společností, které zastřešují přepravu na polský trh. V článku se dozvíte, čím je ovlivněna lhůta doručení a jak postupovat v případě, kdy budete muset přejít k reklamaci poškozené zásilky.
Skutečnost, jak rychle potřebujete balík doručit, se nepromítne pouze na zaplacené ceně poštovného. Mnoho přepravních společností Vám může garantovat doručení do 3 pracovních dnů od data podání, ale tato lhůta se přirozeně prodlouží, pokud mu balík předáte v pátek odpoledne. Podstatný vliv má také adresa místa, kam má být balík doručen. Stejně důležitou roli hraje i fakt, jestli byl balík poslán na dobírku, do vlastních rukou apod.
Všechny tyto faktory mají vliv na složitost doručení. Platí zde jednoduché pravidlo, že čím složitější celý proces bude, tím delší bude lhůta dodání.
Při výběru přepravní společnosti si nezapomeňte ověřit, jestli doručení v tak krátkém čase opravdu garantuje. V mnohých případech je počet dnů určen na základě průměrné doby úspěšného doručení. Vždy mohou na trase vzniknout problémy, které není možné předpokládat.
Je důležité, abyste měli ve smluvený čas připravený a vhodně zabalený balík. Je vhodné sledovat zásilku, aby byl příjemce v předpokládaný den doručení doma a mohl ji převzít. U zásilek na dobírku je nutné mít připravenou odpovídající hotovost.
U dokumentů, které budete před odesláním vyplňovat dopravci, je nutné vyplnit nejen Vaše kontaktní údaje, ale rovněž i telefon a email příjemce. Kurýr Vás díky tomu bude schopen kontaktovat o předpokládaném čase doručení a lehce se s ním spojíte, pokud bude nutné tento čas změnit.
Za expres doručení hradíte příplatek a tak je přirozené, že chcete mít jistotu, že přepravce opravdu doručil balík v termínu, který garantoval. Po předání balíku a zaplacení poštovného obdržíte vždy číslo zásilky spolu s odkazem, kde můžete zásilku sledovat. K vidění jsou přesné časy i místa, kudy balík putoval. Lehce si tímto způsobem ověříte, že přepravce splnil to, co slíbil.
Číslo zásilky zašlete vždy i adresátovi. Pokud by se balík zasekl v zemi příjemce, lépe se s nimi domluví, kde nastal problém a jak ho pružně vyřešit. Nezapomeňte, že pokud se jedná o zboží pro Vaše zákazníky, je Vaší povinností jim číslo zásilky zaslat.
Každá z přepravních společností uplatňuje jiný postup, ale obecně lze říci, že se snaží vzniklý problém vyřešit pružně a k Vaší spokojenosti.
Obvykle je nutné vyplnit písemnou reklamaci a zaslat ji na oddělení, které tyto záležitosti řeší. Vždy je nezbytné uvést následující informace:
Reklamace Vám nebude uznána v případě, že jste balík nevhodně zabalili, proto vždy použijte pevnou krabici a volná místa mezi předměty vyplňte zmuchlaným papírem či jiným výplňovým materiálem. Jednotlivé předměty obalte bublinkovou fólii.
Také nezapomeňte na připojištění v případě, že má balík vyšší hodnotu, než je stanovená základní výše pojištění.
Zaplatili byste u svých balíků za připojištění, nebo byste se spolehli na to, že budou bezpečně doručeny?