Co si představit pod zkratkou SEO, Stále Extrémně Opomínáno? Zdaleka ne! To nejpodstatnější sdělení je optimalizace. Co to v praxi znamená? Je to upravení, zlepšení určitých postupů pro získání lepších výsledků. V našem případě výsledků ve vyhledávači jako je Google nebo Seznam. A o to tu jde.
Potřebujeme správné postupy, které napoví jak pracovat s naší stránkou. Tím nejdůležitějším je analýza našeho oboru a činností, které děláme my nebo naši konkurenti. Co do takové analýzy patří? Především pochopení, jakými výrazy vstupují návštěvníci z vyhledávače na stránku. Těmto výrazům se říká klíčová slovo. Každý obor je v tomto specifický a má své nejvyhledávanější fráze i ty méně frekventované. Buď jde o krátké slovní spojení nebo delší tzv. long tail výrazy.
Pomocí nástrojů optimalizace, které jsou v mnoha případech zdarma, můžeme získat přehled o klíčových slovech, počtu zadavatelů během jednoho měsíce a také další příbuzné výrazy, které návštěvníci používají k vstupu na web. Větší návštěvnost si zajistíme kombinací optimalizace na vyhledávaná i méně vyhledávaná klíčová slova.
Jakmile jsme provedli základní průzkum trhu a konkurentů, můžeme určit, jakým způsobem přistupovat k optimalizaci stránky. Když vidíme výsledky na předních místech vyhledávače, dozvíme se představu a standard vyhledávače pro určitou vyhledávanou informaci. Díky tomu víme, jak má náš obsah vypadat.
Hlavní parametry, které bychom měli sledovat jsou například: počet znaků na stránce, práce s klíčovými slovy, počet zpětných odkazů na danou stránku, použití nadpisů a popisků stránky, jaký je další obsah na stránce jako fotky nebo videa? Tímto průzkumem víme, jaké snahy musíme vyvinout, abychom měli šanci na umístění naší stránky.
Potom přichází sestavování plánu, který nám přinese optimální výsledky. Ne vždy se totiž musíme zaměřovat pouze na to nejnavštěvovanější klíčové slovo v oboru. Dost často je to kombinace hlavní fráze a několika vedlejších, protože je třeba uvažovat i o složitosti některých výrazů. Čím navštěvovanější je, tím větší konkurenci budeme v daném místě mít. Proto může být někdy lepší strategií se soustředit na méně konkurenční fráze, kde se umístíme snadněji a rychleji.
Jakmile jsme si řekli, na co se budeme soustředit, můžeme začít s našimi optimalizačními snahami. Mezi ně patří především tvorba kvalitního obsahu, který bude dobře sloužit lidem, kteří jej potřebují.
Co je to obsah?
Tento obsah se následně snažíme upravit danému klíčovému slovu, tedy přesně vyhledávanému termínu, aby jej zákazník dobře našel.
Tento obsahový plán nám totiž bude sloužit, jako první kontaktní bod s naším zákazníkem. Každý návštěvník internetu tam přichází kvůli nějakému záměru, například najít informaci, zábavu nebo produkt. V jeho očích není až tak důležitý samotný web, ale spíš jedna konkrétní stránka, která dobře odpovídá na jeho dotazy.
Kredibilita a důvěra značky stoupá s množstvím kvalitních informací, které na vaší stránce návštěvník najde. Cílem každého majitele webu by mělo být nejdříve dávat a až pak se pokoušet o prodeje. Čím více jsme schopni svým návštěvníkům nabídnout zdarma, tím větší autoritu v jejich očích získáváme. Na jejím základě se buduje určitá důvěra a loajalita k vám. Když přijde na nákupní rozhodnutí, vrátí se na místo, kterému nejvíce věří a to jste právě vy, díky dlouhodobému budování důvěry a vztahu se zákazníkem.