BLOG O ŽIVOTĚ, KRESBĚ, MALBĚ, VESMÍRU A VŮBEC

Mise „Pošta 120“

Aneb jak probíhá celní řízení u Český pošty.

Pokud se stejně jako já proviníte nákupem čehokoli mimo území EU a necháte si to doručit Českou poštou, budete za svojí nerozvážnost po zásluze potrestáni.

Jen na okraj: 1. 4. 2011 došlo ke snížení celního limitu pro platbu DPH. Dřív člověk nedoplácel DPH na zásilku, jejíž souhrnná hodnota nepřesáhla 150 €. Teď nesmí přesáhnout jen 22 €. Limit pro vyměření CLA zůstal stejnej, tzn. 150 €. Zjednodušeně to vypadá takhle.
No a jakej to má efekt? Pošta nestíhá. Ne, že by předtim stíhala, ale v současný době se doba dodání zásilky protahuje řádově o tejdny až měsíce. A bude hůř.

Vezmu to popořadě, jestli vás zajímá jen to celní řízení, sjeďte si níž.

25. 3. 2011 jsem na Threadlessu v USA objednal zboží v souhrnný ceně 168 doláčů, což je dneska nějakejch 114 ojro. Částka přesáhla 22 ojro, mam teda povinnost zaplatit DPH. Poslal jsem to normálně poštou, bez možnosti trackingu, páč jiná možnost nebyla.

Po neceleých pěti tejdnech jsem už zásilku začal považovat za ztracenou a chystal se napsat emeryčanům o navrácení peněz. To samý se mi totiž stalo před půl rokem – Threadless odeslal, mně nikdo nedoručil, napsal jsem mail, za 4 dny jsem měl peníze zpátky na účtě, bez keců, bez průtahů. Neuvěřitelný, žejo. Do dneška se z toho vzpamatovávam.

27. 4. 2011 jsem dostal doporučenej dopis, kterej obsahoval oznámení o příchodu zásilky ze zahraničí a výzvu k doložení dokladu o zaplacení zásilky včetně specifikace jejího obsahu. Mimochodem tohle všechno je na balíku napsáno, kromě toho ho pošta projela RTG, takže moc dobře ví, co je vevnitř. Dál v dopise byla plná moc a okopírovaný takový to lejstro, co se lepí na balíky, kde je napsáno odkud, kam, hmotnost, obsah atd., na kterym bylo od Český pošty razítko o RTG kontrole ze dne 5. 4. 2011! To znamená, že než mi pošta o mym balíku vůbec dala vědět, spokojeně hnil v jejím skladu více jak 3 tejdny. Nedík.

Jsou pak dvě možnosti, dostavit se k celnímu řízení osobně, nebo zplnomocnit Českou poštu. Tady jsem udělal blbost. Chtěl jsem se vyhnout sraní na celnim úřadě, tak jsem ještě ten samej den, t.j. 27. 4., vyplnil plnou moc a poslal mailem.

Automatická odpověď:

sklad.praha120@cpost.cz komu: mně

Vážení klienti,
toto je automaticka odpoved, která potvrzuje příchod Vaší elektronické zprávy k vyclívací poště Praha 120.
V souvislosti se snížením limitu DPH (ze 150 EURO na 22 EURO) došlo k rapidnímu nárůstu celně projednaných zásilek. Vzhledem k této skutečnosti dochází u zásilek k prodloužení doby celního odbavení.
Omlouváme se Vám za komplikace a děkujeme za pochopení.

Až další dny, kdy se nic nedělo, jsem sháněl informace a zjistil, že za zástup v celnim řízení si pošta účtuje 180Kč. V doporučenym dopise nic o zpoplatnění ani žádný odvolání na platnej ceník nebylo, považoval jsem tak ten úkon za samozřejmost a nějaký zpoplatnění mě ani nenapadlo. Moje blbost, měl jsem si to ověřit a ceník sám vyhledat.

2. 5. 2011 jsem volal na informační linku celní pošty Praha 120 v jejíchž bezednejch skladech končí každá zásilka, jejíž odesílatel se provinil pobytem mimo EU. Dovolat se tam, byla taky celkem bojovka. Operátor mi oznámil, že zásilka furt hnije tak, jak se na jejich sklady sluší a patří, že v systému žádný informace o tom, že bych jim už nějaký materiály posílal, nemá (poslal jsem je 27. 4.) a jestli budu mailem posílat odvolání plný moci, tak si mam nejdřív počkat na jejich odpověď a teprve pak že se mam dostavit osobně. Jo, hovno, tolik času nemam. Mailem jsem odvolal plnou moc, dostal od robota zas tu samou odpověď, a druhej den šel poštu vypáčit a balík osvobodit. Beztak si oba ty moje maily přečtou tak za měsíc nejdřív.

Samotný celní řízení na celní poště Praha 120:

Budíka jsem měl na 8:00, vstával jsem v 11:30 a na poštu dorazil ve 12:15, to se nakonec ukázalo jako maximálně prozíravej postup 😀 Nevim jak v jinou dobu, ale v úterý ve čtvrt na jednu v tom baráku skoro nikdo nebyl. A to jsem se těšil, jak budu ve frontách s mobilem v ruce před ostatníma předstírat, že fronty jsou zábava, pak dočtu Sapkowskiho Narrenturm, nacpu si do uší nějakou těžkou kovovou muziku, do mý 3 roky starý krtčí kůže si budu skicovat nasraný lidi ve frontách, budu se jim posmívat, že nemaj, jak se zabavit a celou dobu si budu namlouvat, že já se, na rozdíl od nich, přece vůbec nenudim.

1) Nejdřív jdete do 3. patra. Je tam jenom jedno okýnko na výdej dokladů. Ve frontě přede mnou nikdo nečekal. Pani se ptala, jestli jsem posílal mail, říkam že jo, ona že maj “sedumnácet mejlů”. Hm, gratuluju. Pro moje papejry běžela někam nahoru. Pak si vyhledala muj mail (jenom ten první), jeho přílohy (plná moc, doklad o zaplacení z PayPalu) vytiskla a secvakla se zbytkem. Na chodbě jsem z toho tu plnou moc vytrhnul, páč den předtim jsem jí rušil. Kromě toho pani na přepážce neuměla anglicky, takže jsem musel šprechtit s nějakou Asiatkou, co že vlastně potřebuje. Myslim, že aspoň elementární znalost angličtiny by pro pracovníky na jedný jediný celní poště v ČR, kde končí veškerý zásilky ze zemí mimo EU, měla bejt podmínkou pro přijetí do zaměstnání. Když jsem pak později lítal po baráku sem a tam, angličtina se z chodeb, kde postávali lidi, ozývala docela často. Asiatů jsem taky potkal několik, takže tam asi nemaj jednoho cizince za rok, aby cizího jazyka nebylo zapotřebí. Čekací doba: 12 minut.

2) S těmahle dokladama pokračujete do vedlejší chodby na celnici. To je taky ve 3. patře. Lístky nevedou, musíte se zeptat, kdo je poslední. Přede mnou byli dva lidi. Tady je okýnek víc, asi čtyři. Praporčík Václava Bokrová po mně chtěla fakturu, tak jsem jí dal seznam s cenama, kterej jsem si před odchodem napsal ve wordu. Zásilku proclela a vytiskla poštovní poukázku na zaplacení DPH. Čekací doba: 10 minut.

3) S poukázkou jdete do 1. patra na obyčejnou poštu. Zaplatíte 22 Kč navíc za… za to, že Češká pošta neví, co je to platební karta. Tady naštěstí taky nikdo nečekal.

4) S útržkem zaplacený poukázky jdete zpátky na celnici do 3. patra. Tentokrát můžete bez čekání, tam si ústřižek okopírujou a daj vám nějaký další papejry. Ochotně mě vzal chlápek u vedlejšího okýnka, přestože jsem měl jít zas za praporčíkem Bokrovou, která tam teď někoho měla. Tohle je rychlovka.

5) S timhle pokračujete zpátky na celní poštu, kde jste byli hned na začátku. Je tam zas jenom jedno okýnko na výdej zásilek. Přede mnou byli tři lidi. Pani si vyžádá občanku a pak tam nějakou dobu něco šmrdlá v počítači jako u každý přepážky. Pak vám řekne, že máte vysolit 96 Kč. Věděl jsem, že tahle zlodějina přijde, ale nevěděl jsem, jak se tomu poplatku říká oficiálně. Ptam se, za co to je. Nó že to se prej platí za každou zásilku, která skončí v dočasnym celnim skladě. Supr, ale já si tuhle službu neobjednal. Jako doplnění jsem dostal tenhle upomínkovej předmět:

poplatek
Někam se podepíšete a dostanete další papír. Čekací doba: 15 minut

Nutno podotknout, že jediná možnost, jak se v případě zadržení balíku vyhnout onomu poplatku, je, odmítnout balík převzít a nechat ho tak odeslat zpět.

6) S tim jdete k výdeji zásilek ze skladu. Tam jsem chvíli čekal jen tak, nikdo přede mnou nebyl. Ani skladník. Za nějakou dobu přišel, vzal si papír, přines balík. Rychlovka.

Konec.

—————

Shrnutí:

Svůj balík jsem získal měsíc poté, co se na něm objevilo první razítko České pošty a to jen díky tomu, že jsem si všechno zařídil sám. Kdo ví, jak dlouho bych ještě čekal, kdybych se v celním řízení nechal poštou zastoupit.

Celkově jsem v baráku pošty Praha 120 byl přesně 60 minut, přestože jsem se nikde necoural a ve frontách nečekal, protože tam žádný nebyly.

Přes tu neskutečně intenzivní nasírací auru, kterou by tomuhle baráku v Plzeňský ulici mohl závidět každičkej úřad v týhle zemi, jsou pracovníci uvnitř opravdu ochotný. Nebo jsem na na ně alespoň měl štěstí.

Jestli chcete svuj balík, dojděte si pro něj osobně. Budete sice lítat od jednoho okýnka ke druhýmu jak blbci, ale v současný době nemá smysl na jakejkoli krok Český pošty v souvislosti s celnim řízením čekat, protože byste se ho taky dočkat nemuseli. Nedovedu si představit, jakejch rozměrů může nabývat nasrání lidí, který si prostřednitvím nějakýho expresního servisu (EMS), za kterej si samozřejmě připlatili, pošlou balík do Čech, kam z druhýho konce světa dorazí za tři dny jen proto, aby se na následující měsíc uvelebil v celním skladu. To musí bejt žůžo labůžo.

Dnes podáte, zítra dodáme. Jo, tovížejo.

77 comments
  1. #13 říká: 03. 05. 201120:31

    Píče zmrdaný.

  2. Sochy říká: 03. 05. 201121:49

    A ještě větší bomba musí bejt, když nejsi z Prahy. To pokud bys našel dost odvahy tohle absolvovat, tak Tě to stojí navíc náklady na cestu tam a zpátky a den dovolený:)
    Úplně nejlepší je ale poplatek za nepropuštění do volnýho oběhu. Fakt bych chtěl vidět ty “náklady spojený s procesem odpovídajícím legislativním úkonům” (WTF) 🙂

  3. Willow říká: 04. 05. 201100:57

    smutny je na tom ze cesky vlade ci poste je vlastne lhostejnej zakaznik (obcan)…
    udelame zakon, prichazi knam cca 10 000 zasilek mesicne tak je zdanime, v poradku, ale patrne nikdo nepocital stim ze je nekdo musi odbavit.. nekde se jsem i cetl ze prijaly narychlo nove zamestnance ale teprv je musi zaskolit …

    nechci si ani predstavit jak dlouho budem cekat na zasilku za pul roku kdyz uz ted se jim tam hromadej 🙁

    hold je treba nas nalezite potrestat za to ze nakupujem mimo evropskou uni … Cesko je tak zodpovedna zeme, jen ona za to sve obcany tresta a nebo zeby kocourkov

  4. jirik říká: 04. 05. 201118:25

    … je to šílený, já na baliky čekám už od 25.3.2011.. na poště 120 jsem byl- pani mi řikala , že toho maji strašně moc , at tam raději nechodim…v té chvili opravdu nevím, co na to říct…že nestíhají? jejich boj, ja si taky v práci nemuzu říct, nestíham sorry… kam až nás budou vláčet a jak ještě dlouho.. a jeste si učtovat nejaký poplatky? ok, klidne jim dam 96Kč, ale až mi ta zasilka přijde za 3dny domu.. ale ne za mesíc a něco… neuvěřitelny… pošta zkur..na!!!

  5. Petr Sýkora říká: 05. 05. 201111:34

    Česká pošta je stejně jako naše vláda a úředníci evropské unie banda zmrdů, hajzlů a zlodějů. Čekám na zásilku z číny za 25USD dva měsíce. Pošta nereaguje na maily, dovolat se jim nedá a balík NEPODLÉHAJÍCÍ placení cla ani DPH nikde. Piss of EU, piss of česká zkurvená pošta a piss of karel gott. Na závěr svého dopisu: mrdat, kunda,chleba namazanej hovnem, píče zasraný, zmrdi pochcaný, míru zdar a čest práci. Nazdar.

  6. Plumm říká: 05. 05. 201114:10

    Willow: Tak my jsme si změnu toho zákona nevymysleli, my jsme ji dostali nařízenou.
    Ale i tak pošta samozřejmě věděla, že k tomu dojde a měla se zařídit.

    jirik: Ty si na tý poště byl a pani tě vyfakovala, ať jdeš zase domu? To jako fakt? 😀

    Petr: Jesli je to dva měsíce, tak doufam, že ses smířil s tim, že už ho nikdy neuvidíš.

  7. jirik říká: 05. 05. 201115:08

    Jojojo…paní me vyfakovala, že prej – posílal jste mail? ja řikám- ANO , posílal a doklady k tomu už je to 14dní… aha.. tak to můžete jít zase domu , stejně tady ty Vaše zásilky nejsou, jsou jinde a tam si je vyzvednout nemůžete.Neuvěřitelný. a ještě jim budu jako platit 96Kč? Za službu navíc? zmrdi zkurvený… jsem koukal na jejich web a chtějí posílit řady za 200Kč na hodinu, kurva, to se jim to plati když každymu vyměří min.96Kč….No já jsem kurva zvědavej, jak tohle dopadne…

  8. Plumm říká: 05. 05. 201122:22

    jirik: No to se posrali ne. Co všechno se ještě musí stát, aby pošta konečně zkrachovala?
    Stejně to nechápu, to přece nikoho nezajímá v jakym skladu maj kterou zásilku uloženou. To neni zákazníkovo problém. Od toho je pošta, aby doručovala, ne aby si pro to lidi sami museli jezdit do buhví jaký řitě.
    Teď co teda? Teď prostě jenom čekáš, až to oni sami vyřídí?

  9. Sochy říká: 06. 05. 201115:01

    200Kč/h je slušný když vezmeš do úvahy, že ani kdybys dělal houno, tak si toho při tom množství neodbavenejch balíků nikdo nevšimne 🙂

  10. Filip říká: 15. 05. 201110:10

    So Slovensko Poštou je to trocha lepšie. Netreba nikam chodiť. Z mojich skúsenosti, že ak si balík posielam cez USPS a tu na SLovensko mi ho doruší Slovenská Pošta, stačí poslať mailom scan faktúry za tovar a poštovné, resp. nejaký doklad, ktorý poslal obchod elektronicky. Preclenie trvá asi 7 dní od príchodu zásielky na Slovensko, Colný Dlh sa platí dobierkou. Kuriér Slovenskej Pošty mi doručí nasledovný deň po preclení balík na dobierku. Zaplatím colný dlh a hotovo. Nikam netreba chodiť.

  11. Anonymous říká: 16. 05. 201116:51

    Zacatkem listopadu 2010 jsem si koupil v Hong-Kongu pdf-ctecku za 90 dollaru. Prisla mi v breznu, sice neporusena original zabalena a bez cla, ale po 5-ti mesicich. Pri trackovani jsem zjistil, ze 4 mesice stravil balik v Cesku na poste. Uz nikdy vice.

  12. pepe říká: 19. 05. 201111:21

    No paráda, já známý objednal elektr.cigaretu za 10usd, dneska přišel dopis, že ho celnice zadržela (asi kvůli nápisu Cigarette supply). To jako kvuli 10usd balíčku mam jet do Prahy z Plzně a zaplatit 96kč? Snad ne, proboha.

  13. Plumm říká: 19. 05. 201114:48

    pepe: Nevim, já tomu nerozumim. A mam podezření, že ani pošta sama:)

    V dopise, co poslali, neni napsáno, co chtěj? Jako třeba např. fakturu pro potvrzení ceny, aby to mohli pustit do volnýho oběhu.

    Jinak teda nevim, co je elektronická cigareta, jsem nekuřák, ale jestli je to oficiálně zaškatulkovaný do tabákovejch výrobků, žádný odsvobození od cla se na to nevztahuje.

  14. pepe říká: 20. 05. 201108:17

    Aha, to mě nenapadlo – el.cigareta je “náhražka”, vytváří to vodní páru místo dýmu, koupil jsem jich už spousty včetně doutníků, tohle se stalo poprvé. Tak jestli bych měl připlácet stovky za celní řízení, tak se na to vykašlu a dám si normální cígo, o to asi státu jde:)
    http://www.elektronickacigareta.cz/

  15. boris říká: 20. 05. 201110:34
  16. Jiřik říká: 23. 05. 201120:49

    Pokud ti poslali dopis, tak na 200procent čekej , že zaplatíš manipulační poplatek 96Kč… což se u toho zboží za 10USD vyplatí jako blazen..kurvy jsou to .. no ted cekam.. a cekam a zasilka nikde..tak tam volam..na 50tý jsem se dovolal… pani to skladový číslo moji zasilky ani nemohla najit.. prej to mam zkusit pozitrí, ja řikam, jak pozítří? mam u vám zasilku a doklady jsem posilal před 2mi měsíci…je tohle normalni? no my za to nemůžem, on to má ještě pan celník u sebe víte…no to bylo už moc…a ještě jim za to platit? no hustý jako …kolega tam byl osobně.. 2h běhání a nakonec , když mu měli balicek vydat, se ho ten ňouma u skladu ptá: ” a nevíte jak by měl ten balíček vypadat??? kolega říka…”no tak 50cm na 50cm.. aha.. tak frajer šel zpatky a prej chodil mezi regálama a hledal ten balík 45minut…evidence hrozná, systém na nule…je tohle kurva normální? jinak ty zmrdi celnický mi tedy ted napsali- po 2měsících , že prej chtěj výpis z mýho ůčtu, že jim prej paypal nestačí.,..hustý jako …takže zase čekačka:-)

  17. Plumm říká: 24. 05. 201100:02

    Jak to tak čtu, tak si říkam jaký šílený štěstí jsem s tou zásilkou měl já, že jsem na ní čekal jen jeden měsíc a v legendární Plzeňský 139 skoro nikdo nebyl a tak jsem vydání vyřizoval jenom jednu hodinu.

    Jiřík: V oznámení o zadržení zásilky pošta sama udává screen z PayPalu jako jeden z možných dokladů o zaplacení (ten jsem jim taky dal já, žádnej výpis z účtu), takže WTF? Dvakrát se ptáš, jestli je tohle normální, odpovědět si jistě dovedeš sám:)
    Nezbývá než držet palce.

  18. Amunak říká: 24. 05. 201118:33

    Když jsem četl jak jsi popisoval to chození od přepážky k přepážce, měl jsem pocit jakobych četl návod na nějakou nepovedenou adventuru 😀

  19. Plumm říká: 24. 05. 201123:32

    😀

  20. Jirka říká: 31. 05. 201119:17

    Ahoj chlapi,
    vidim co mě čeká 27.5 jsem si objedna telefon z číny v neděli jsem sledoval na stránkách EMS že je na celní poště 120. Když to tu čtu co mi poradíte mám tam jít a co mám přinést vypis z účtu? Nebo musim čekat na jejich mail?
    dík:)

  21. Petr říká: 01. 06. 201111:48

    Ahoj,
    díky moc za popis jak to chodí při proclení, ušetřilo mi to zbytečné běhání a stání ve špatných frontách. Jen bych připojil pár poznatků, jak to tam chodí dnes (konkrétně dnes dopoledne).
    Pokud máte skladové číslo a všechny doklady s sebou (tj. faktury), tak si jen u přepážky číslo 1 (ve třetím patře) vyzvednete originál poštovní průvodky. S ní a zbytkem jdete o místnost vedle k celníkům, kde vám u jedné přepážky vyměří clo/DPH a ve stejné místnosti u jiné přepážky ho rovnou zaplatíte a doklad o zaplacení odevzdáte u původní přepážky, kde vám vyměřili clo/DPH. Se všmi papíry, co jste dostali, jdete zpět do první místnosti, kde jste dostali originál poštovní průvodky, a tam si vystojíte frontu na zaplacení 96 Kč za “služby” pošty (přede mnou bylo cca 7 lidí a čekal jsem ve frontě 30 minut!). A se zbytky papírů se přesunete k výdeji zásilek (stále jste ve stejné místnosti), kde se jednou za cca 10 minut objeví skladník, aby si hromadně vybral ode všech papíry k zásilkám. A při troše štestí skladník zásilku najde a vydá vám ji (já na vydání čekal 40 minut, někteří jen 10, ale byl tam člověk, který na ni jednou čekal i sedm hodin!!!).
    Hodně štestí a pevné nervy!

  22. Jirka říká: 01. 06. 201115:32

    Také jsem tam dneska byl ale řekli mi v přepážce č.1,že se musím poškat až balíček projede RTG at přijdu tak za týden je to pravda? Nebo opravdu musím čekat \”týden\” a až mi to projede RTG a pak mi to tam vydaj?

  23. Petr říká: 01. 06. 201119:21

    Hmm, to je divný. Jestli ti přišel dopis o uložení zásilky do skladu a o nutnosti doložení dalších dokladů (nebo ve sledování zásilky bylo něco ve stylu “Adresátovi odesláno 1.1.2011 oznámení o uložení zásilky v dočasném skladu na poště Praha 120 – nutno doložit doklady, zda se jedná o obchodní nebo neobchodní zboží”), tak bych se tam s nimi hádal a trval na vydání.

  24. Jirka říká: 02. 06. 201112:48

    No právě mi to nepřišlo mám to tam od 30.5 a chtěl jsem tomu předejít a rovnou vyzvednou jenže balík je v přípravě k předání k celnímu řízení. Prý můžu přijít až projede RTG už aby mi to dali:( 😀

  25. Plumm říká: 08. 06. 201111:00
  26. […] doplním, že při hodně velkém štěstí by se možná dal balíček vyzvednout osobně jako v tomto případě, ale to byla spíše náhoda, než pravidlo… Posted in How To, Internet a SEO, PC a Mobil […]

  27. Patrik Zak říká: 13. 06. 201112:10

    Ahoj, ty pises, ze jsi tam zasel v utery. Ja jsem si myslel, ze jen v uredni dny, tedy v pondeli a stredu. Tak se chci zeptat, jestli je mozne si tam tedy zajit i mimo tyto dny. Uz me totiz nebavi cekat a bohuzel nejsem z Prahy a tak tam nechci jet zbytecne.
    Predem dekuju za odpoved

  28. Plumm říká: 13. 06. 201114:17

    Patrik: Čus, už si to nepamatuju, je to dlouho, ale jestli v článku píšu úterý, tak to tak bude.
    Btw, kde jsi se dočetl, že má pošta 120 nějaký úřední dny? To je blbost ne? 🙂

  29. #13 říká: 13. 06. 201115:02

    Úřední den na poště — WTF? Ale i jinak už jsou úřední dny zakázaný, ne? Něco takovýho jsem zaslech.

  30. Thadone říká: 15. 06. 201116:36

    Čau, vytiskl jsme si tento článek a s tím vyrazil na poštu 120. Vše proběhlo poměrně rychle a dokonce pár věci už je jednodušších (třeba platí se rovnou na místě vedle u okýnka) – vše se odehrává v podstatě jen ve 3. patře.

    Jinak ale obrovské díky za článek, bez něj bych asi byl linej to “objevovat” sám a čekal bych jak idiot na poštu.

  31. Plumm říká: 15. 06. 201117:24

    Není zač 😉

  32. Ivana říká: 16. 06. 201113:13

    My jsme si ani nic neobjednali – rodina žijící v zahraničí chtěla mé dceři poslat k narozeninám dárek – šaty. Teď už leží měsíc ve skladu. Napsala jsem Poště e-mail, ve kterém prosím o radu, jaké dárky ze zahraničí mám doporučit rodině k zasílání – šaty nejsou to pravé – dcera roste!

  33. Martin říká: 22. 06. 201115:06

    Tak s Českou poštou já končím. Můj příběh na odbavení zásilky je tak podobný všem nasraným kolegům, že již nemusím více komentovat. ŘĚŠENÍ JSEM NAŠEL, SERU NA CELOU ČESKOU POŠTU A ZÁSILKY SI NECHÁM POSÍLAT PŘES DHL, JSOU DRAHÝ, ALE ZA 2 DNY OD PŘIJETÍ DO PRAHY JE BALÍK DOMA – BEZ KECŮ, BEZ ZKOUMÁNÍ CENY, BEZ ZKOUMÁNÍ OBSAHU. Pokud Vám odesílatel zásilek umožní odeslání přes DHL – jděte do toho..

  34. Radek říká: 30. 06. 201112:52

    No já spolýhal na českou poštu a šeredně se mi to vymstilo. Tolik sraní s vyclením zásilky sem ještě nezažil. Nikdy Víc !!!!

  35. jmenojmeno říká: 02. 07. 201114:47

    Přátelé, sousedé a krajani,
    poraďte prosím, kdo máte zkušenosti a jste právně znalejší.
    V rozmezí dvou dnů mi byly z hongkongu odeslány dvě nezávisle objednávané a placené objednávky. Obě v limitu do 22 E. Jedna z nich dorazila domů bez žádného kontaktu ze strany pošty120. Tu druhou si nechali a poslali dopis se žádostí o doložení ceny, obsahu, určení a dodání plné moci. Vše (kromě plné moci) jsem odeslal s upozorněním, že zásilku zadržují neoprávněně a že žádám o její uvolnění do oběhu bez jakýchkoliv poplatků:
    http://www.ceskaposta.cz/cz/nastroje/casto-kladene-otazky-k-celnimu-rizeni/casto-kladene-otazky-k-celnimu-rizeni-id33092/#4
    Je tento postup reálný, nebo mají nárok mě prudit buď osobní návštěvou a proclíváním svépomocí nebo zaplacením 180 Kč za zastupování? To nehodlám, po přečtení podmínek plné moci dělat.
    Děkuji mnohokrát

  36. taky jmeno říká: 02. 07. 201120:27

    V ceníku pošty http://www.ceskaposta.cz/cz/nastroje/ocekavate-zasilku-ze-zahranici–id357/#cenik není definováno, kdo je plátcem poplatku za celní odbavení.

    V mém případě pošta Praha 120 zadržela zásilku z důvodu nečitelné ceny a nesprávně vyplněné celní deklarace od zahraničního obchodníka. Přestože byly poště doručeny veškeré podklady identifikující obsah zásilky včetně potvrzení o platbě a faktura, kdy cena je 20 euro vč. dopravy!, po mě pošta vyžaduje platbu 96 / 180 Kč? Proč po mě?

    Pokud je nečitelná průvodka na balíčku, nechť si to vymáhá na odesílateli. Tohle je pokus o bezdůvodné obohacení, ne? Já jako příjemne nijak neovlivním co a jak vyplní na papíry odesílatel, tak proč mám za to platit já? Já zákon neporušuju, naopak plně spolupracuju s identifikací zásilky. Platbě případného cla a dph se nikdy nebráním. Ale pokud zásilka evidentně spadá do kategorie bezcelního dodání, tak nevidím důvod jakchkoliv dalších výdajů, se kterými při objednání nepočítám.

    Nezaplatím jim, sice prodělám 20 eur, ale výpalný ČP nebudu tolerovat!!!

  37. nakakaný Čech říká: 03. 07. 201109:03

    🙂
    Už to vidim … poštovní úředník pospíchá do práce a cestou dostane chuť na kafe. Zajde do své oblíbené kavárny, koukne na ceník, koukne do peněženky a vidí, že má akorát 15 Kč na své oblíbené presso ve slevě. Objedná si ho a protože pospíchá, zaplatí předem.
    Do kavárny vstupuje muž v černém kabátě s kloboukem do očí, zastavuje obsluhu, která chce úředníkovi vydat jeho kávu a se slovy “státní kontrola” zabavuje kávu. Zkoumá ceník, zkoumá vůni, nepospíchá…
    Protože poštovní úředník má dobré srdce, je natěšený a nedočkavý, nechá muži v černém i jazyk do kafe strčit, aby ochutnal.
    “Ano, je to kafe a dokonce stojí tolik, kolik stojí, dobře.” praví tajemný muž. “Ale protože jsem provedl tuto kontrolu, zaplatíte mi úředníčku 10 Kč správní poplatek za mou veledůležitou práci, jinak vám kávu nevydám!”
    Pošťák kulí oči chvíli na drsňáka, chvíli do prázdný peněženky, kroutí hlavou, opona padá …
    konec tragikomedie

  38. Jirka říká: 23. 08. 201109:00

    Zdarec lidi,
    Tak momentálně mám před sebou “Oznámení o příchodu zásilky ze zahraničí.” – zásilka odeslána 11.8.2011 Hong Kong…vše vyplněno, naskenováno, odesílám…až budu mít feedback – napíšu výsledek. 🙂

  39. Plumm říká: 23. 08. 201110:48

    Endžoj 🙂

  40. Spread říká: 01. 09. 201113:57

    Zdravím,

    minulý pátek jsem si byl vyzvednout zásilku osobně na Plzeňský, řešit to přes poštu jsem zavrhl, potom co jsem si pročetl tuhle diskuzi :-). Na poštu jsem dorazil ve 13:30 a se zásilkou jsem odcházel těsně před 14:00. Lidí tam bylo naprostý minimum. U přepážky č.1 ve třetím patře jsem čekal tak 2-3 minuty na výdejku, se kterou jsem pak šel k celníkům. Tam jsem strávil asi tak 10 minut, jelikož jim trošku haproval systém. Potom následovat přesun k přepážce č.2, která je vedle přepážky č.1, kde jsem byl požádám o občanku a 96 korun českých, což jsem provedl s minimálním nadšením. Později můj stav přešel na mírně naštván, jelikož paní nemohla najít v databázi mojí zásilku. Říkal jsem si, že je to skvělé, člověk už všechno zaplatil, vzal si v práci volno a teď se sem ještě bude muset vracet!!! Grrrr… Ale asi po pěti minutách se vše vysvětlilo, zásilka ještě nebyla zaevidována na skladě. Pak jsem dostal potvrzení a šel jsem na výdej, kde mi zásilku vydali téměř okamžitě.

    Je to neskutečná buzerace, ale musím říct, že mě příjemně překvapil přístup lidí co tam pracují. Snaží se pomoct, jsou ochotní a párkrát se tam člověk i zasmál. Kéž by na ostatních poštách v Praze byli zaměstnanci alespoň z desetiny tak ochotní jako tady. Takže pokud někdo uvažuje si jít vyzvednout zásilku osobně, tak do toho rozhodně jděte. Určitě se vám vyplatí.

    Zdar a sílu

    Spread

  41. Alex říká: 09. 09. 201111:26

    Lidi, nestěžujte si tady, pište všechny stížnosti okamžitě a přímo české poště, se všema podkladama. Pokud neodpovídají na mejly, napsat jim doporučenej dopis…prostě tady není jiná možnost než je zavalit stížnostma, a otravovat je s tím tak dlouho dokud se něco nestane…pokud těch stížností a vyhrůžek o dalším řízení a žalobě, popř. citací z ústavy bude dost a budou vytrvalý, něco se pohne. Samozřejmě pokud neoprávněně zabaví balík pod 22 euro na kterým to bylo i napsaný, a oni se pouze “domnívali, že cena je příliš nízká” nebo whatever, OKAMŽITĚ stížnost, vymáhání peněz zpět, protože na to neměli nejmenší právo.
    Taktéž mi jen tak otevřeli balík, na kterým byla cena 8 dollarů (jak se 8 dollarů blíží k 22 eurům a cena se jim zdá příliš nízká na kosmetický přípravek řešit nebudu) – okažitá stížnost, opakované mejly, spamování, výhružky vším možným, citace ze zákoníků, odkazy na listovní tajemství. Takhle to prostě nepůjde, to teda ne.

  42. Free Business Listing říká: 17. 10. 201120:24

    S poštami je to obvykle vždy na dlhé lakte, najme ako ide o zahraničné zásielky 🙁

  43. Životopis vzor říká: 30. 10. 201100:00

    Také mi to nedalo a musím Vám sem pro zpestření přidat záznam komunikace mafiánské vyclívací POŠTY 120, myslím, že to opravdu mluví samo za sebe:

    Začalo to tak, že jsem nějak dlouho postrádal svoji zásilku z USA, tak jsem se začal starat o to, kde se to zaseklo a zjistil jsem si číslo na infolinku příživnické instituce, která má to zdržování na svědomí. Když jsem se tam zázrakem dovolal, řekli mi, že po telefonu nic vyřešit nejde a donutili mě napsat, následující, první email (dále to pokračuje email za emailem):

    ================================================== ======================
    MŮJ PRVNÍ EMAIL:

    Dobry den,

    zasilam Vam podklady k odbaveni zasilky:

    1) Zasilka neobsahuje zadne zbozi, ale pouze dokumenty pro soukrome ucely
    2) Specifikace: moje vlastni (zapomenute) papirove dokumenty (zabalene v plastovem obalu), ktere obsahuji me osobni citliva data
    3) Doklad o platbe – zadny neexistuje, dokumenty jsou me osoby
    4) Doklad o druhu a cene s rozpisem – z vyse uvedeneho plyne ze zadny neexistuje
    5) Plna moc – prikladam jako prilohu k tomuto emailu
    6) Zadost o el. zasilani – prikladam jako prilohu k tomuto emailu

    PS: prosim Vas o zavolani na moje tel cislo (uvedene vzdy v podpisu) s potvrzenim, ze zasilka byla uvolnena.

    Predem dekuji
    [podpis, telefon]

    ================================================== ======================
    ODPOVEĎ POŠTY 120:

    Dobrý den, vážený pane,

    děkujeme Vám za zaslané informace, plnou moc a žádost o el. zasílání oznámení.
    Vše jsem předala příslušnému oddělení ke zpracování.

    Přeji Vám hezký den,

    H. Diallo, pošta 120

    ================================================== ======================
    MOJE ODPOVĚĎ:

    Dobrý den,

    děkuji Vám za informaci a prosím Vás o zaslání telefonního kontaktu na osobu, která bude zásilku zpracovávat z důvodů zjištění termínu, kdy budu moci své dokumenty převzít.

    Předem děkuji
    [podpis, telefon]

    ================================================== ======================
    ODPOVEĎ POŠTY 120:

    Dobrý den,
    kontakt na osobu která bude zásilku zpracovávat Vám bohužel zaslat nemohu,neboť nevím kdo bude Vaši zásilku zpracovávat.
    S pozdravem pošta 120.
    Jirků Iveta

    ================================================== ======================
    MOJE ODPOVĚĎ:

    Dobrý den paní Jirků,

    pošlete mi prosím tedy telefonní kontakt na osobu, která bude zásilku zpracovávat, až to budete vědět? A mohu se zeptat, kdy to budete vědět?

    Dále bych Vás chtěl požádat o kontakt na pracovníka, který dal pokyn k zadržení mé zásilky, abych mohl zjistit, na základě čeho se tak stalo. Předpokládám, že tuto informaci Vy nemáte.

    PS: také předpokládám, že bychom mohli komunikovat telefonicky a ne takto zdlouhavě po emailu, mohla byste mi prosím vyhovět a zaslat mi telefonní číslo pro jistotu i přímo na Vás?

    Předem děkuji
    [podpis, telefon]

    ================================================== ======================
    ODPOVEĎ POŠTY 120:

    Dobrý den,
    bohužel já Vám mohu zaslat číslo pouze na infolinku 251 019 301.

    S pozdravem pošta 120.
    Jirků Iveta

    ================================================== ======================
    MOJE ODPOVĚĎ:

    Dobrý den,

    na infolinku (kde zvedají sluchátku pouze občas) jsem volal, nicméně tam jsem dostal také informaci, že mi žádné informace poskytnout nemohou a odkázali mne zpět na Váš email sklad.praha120@cpost.cz.

    Zadržování mé zásilky, které je z mého pohledu bezdůvodné (protože jsem od Vás nedostal dodnes ani žádné vysvětlení) mi způsobuje potíže.

    Proto Vás důrazně znova žádám o tel.kontakt na někoho, kdo rozhoduje o mé zásilce, abych se s ním mohl dohodnout, kdy přesně si ji mohu převzít.

    Předem děkuji
    [podpis, telefon]

    ================================================== ======================
    ODPOVEĎ POŠTY 120:

    Dobrý den,
    podle systému vidím, že zásilka je předána na celní deklaraci.
    Po celním projednání bude Vaše zásilka zaslána na určenou adresu.
    S pozdravem Pošta 120.
    Káninský

    ================================================== ======================
    MOJE ODPOVĚĎ:

    Dobrý den pane Káninský,

    to je sice hezké, ale na celní deklaraci je moje zásilka již od minulého čtvrtku, tedy již přes týden! To je delší doba, než cesta zásilky z USA do ČR!!

    Já si potřebuji na tu celní deklaraci někomu zavolat, protože potřebuji zjistit, přesně KDY moje zásilka dorazí na určenou adresu.

    Pošlete mi jméno a telefon na konkrétní osobu – předem děkuji – žádám Vás již po několikáté! Doufám, že můj požadavek, nebude dále ignorovaný, jako doposud!

    S pozdravem
    [podpis, telefon]

    ================================================== ======================
    ODPOVEĎ POŠTY 120:

    Dobrý den,

    28.10.2011 ve 14.10.hod. byla vypravena z Pošty 120.

    Dále Váš mail přeposílám reklamačnímu oddělení.

    S pozdravem

    Filip Gacka
    Pošta 120

    ================================================== ======================
    MOJE ODPOVĚĎ:

    Dobrý den,

    1) Kam byla zásilka vypravena 28.10.2011 ve 14.10.hod. z Pošty 120? Opět prázdná informace…

    2) Nežádal jsem Vás o přeposílání mého emailu na nějaké reklamačnímu oddělení. Reklamovat Vaše fungování budu sám a určitě to nebude u reklamačního oddělení POŠTY 120!

    3) Žádám Vás bohužel již celý týden pouze o jméno a telefon kompetentního kontaktu, který rozhoduje/nakládá s mojí zásilkou a opět nic jiného než ignorace!

    4) Považuji za elementární slušnost, uvést v emailové komunikaci v podpisu mimo jména i tel. kontakt, zvláště pokud se jedná o obchodní korespondenci, což ale u POŠTY 120 nehrozí!

    Vážená instituce POŠTO 120 schovávající se za email sklad.praha120@cpost.cz a infolinku 257019301 (kterou nikdo nebere a pokud ano, nic se nikdo nedozví), toto je poslední email, který jste mne donutili napsat na Vaši slavnou adresu sklad.praha120@cpost.cz, protože další dojmy získané spoluprací s Vámi budu produkovat už pouze na Vaše nadřízené, Vašeho zřizovatele, média atd…

    Je až neuvěřitelné, kolik lidí jste za dobu své existence dokázali poškodit – stačí si projít prvních pár diskuzí na Internetu na téma POŠTA 120. Hádám, že toto Vám jen tak již dlouho procházet nebude, proto bych chtěl doporučit všem zaměstnancům Vaši instituce, aby se co nejrychleji poohlédli po nějakém novém pracovním uplatnění, protože Váš institut se řítí zcela jistě do záhuby.

    Omlouvám se, pokud tyto řádky čte zrovna některý ze zaměstnanců, který za to nejspíš nemůže, ale v tom případě na Vás apeluji, abyste moji celou emailovou komunikaci přeposlal k rukám někoho, kdo může zasáhnout a kdo dokáže používat prostý rozum namísto nesmyslného marnění času “pinkáním” nic neřešících emailů sem a tam stále dokola!

    Předem děkuji za případné vyhovění mé žádosti, v opačném případě, své díky beru zpět! Má úcta… 🙂
    S pozdravem
    [podpis, telefon]

    ================================================== ======================

    Jako nejoriginálnější sdělení bych vyhodnotil výplod paní Ivety Jirků, cituji:

    “kontakt na osobu která bude zásilku zpracovávat Vám bohužel zaslat nemohu,neboť nevím kdo bude Vaši zásilku zpracovávat.”

    …tak to podle mě, opravdu, ale opravdu, nemá chybu! 😉 Tak co na to říkáte?

  44. honyle říká: 30. 10. 201111:17

    Zdravím všechny ,
    myslíte že mám ještě šanci dočkat se svých 3 zaplacených balíčků, když do Čr přišly 5.10. a stále již 25 dní nemám žádné zprávy kde se nachází? Pošta 120 odpovídá na maily že mou věc předali příslušnému oddělení (napsali totéž již 3x). Pořizovací cena byla bez poštovného 20 USD a je tam poznačeno že je to dárek.Odesílatelé z Číny se nestačí divit. 🙁
    Stížnost jsem napsala již na Českou poštu, Ombucmana české pošty a na Telekomunikační úřad . Stále se NIC neděje. Již se mi stalo, že mi byly 2x balíky ukradeny pracovníky české pošty ale to až po opuštění pošty 120. Mimochodem stanivisko pošty bylo tehdy úchvatné prý reklamaci musí podat odesílatel, no uznejte že když by jim poslal čínˇan svoji reklamaci co by se asi dělo? Tehdy jsem to nehala být ale tedˇ už jsem opravdu vytočená na maximum! To i za totality by mi balíky již dávno přišely!

  45. Životopis vzor říká: 30. 10. 201116:24

    Pokud mohu poradit, obraťte se na Českou Obchodní Inspekci http://www.coi.cz/cs/ tam se občas umí snažit….

  46. Daniela říká: 08. 11. 201110:27

    Tak to je neskutecnej shit. Uz jsem brousila na internetu a hledala cislo na vedouci posty 120, ze tam zavolam a budu chtit vedouci a tam ji servu. Boze, tak to je standart. Baliky zasekly a dovolat se tam nejde – nikdy. Proc tam teda davaj kontatni telefon a mobil… to je vysmech.
    Manzel je american… nebydlime v praze ….to ani nepochopi co se deje s jeho zasilkama…….proste posta nezklamala!
    daniela

  47. honyle říká: 17. 11. 201117:45

    Všechny zdravím,
    pokračování mého příběhu:
    Jako zázrakem se mé balíky začaly po 5.11. nacházet a chodit na mou adresu až na jeden. Je to číslo balíku které jsem uváděla ve své stížnosti jako jediné. Balík byl zadržen na celnici a přišel mi mail: Vaše zásilka byla 9.11. přiajta na sklad pošty 120 čeká na přidělení čísla a poté Vás budeme kontaktovat a požadovat dodání dokumentů o koupi. Na nic jsem nečekala a ihned 14.11. jsem poslala odpovědˇ s přiloženou fakturou z pay pal. Bylo to asi 30min po obdržení mailu z pošty 120. 15.11. mi byla do schránky vhozena oznákenka na jméno odesilatele DOEMI ZANG. Bylo mi to divné ,ale šla jsem na poštu s nadějí že mi balík asi přišel a dorčovatelka omylem do kolonky adresáta napsala jméno odesilatele. Omyl byl to dopis z pošty 120 a opravdu byl adresován na jmno odesilatele balíku a mé jméno bylo až na druhém místě. Ovšem ačkoli jsem se legitimovala O.P. pracovnice pošty mi odmítla dopis předat. Absolutně vytočená jsem šla domů a napsala opět maily ombucmance české pošty a na poštu 120. Odpovědˇ ombucmanky byla také zarážející : Celou věc jsem tel. řešila z vedením severomoravské pošty a dipos Vám bude znovu doručen . Neskutečné místo aby řešila neschopnost Pražské pošty , řeší postup Ostravské úřednice, která za nic nemůže. Odpovědi z Pošty 120 jsem se nedočkala. Jen mi poslali 17.11. maila z plnou mocí, kterou jsem jim prý nepředložila a proto se věc nemůže pohnout dál. Jak bych taky mohla , když jí po mě nikdo nechtěl!
    Z celé věci vyplývá, že balík zadrželi jen proto , že jsem si prvně stěžovala jak by taky znali můj mail , když na balíku nikde uveden není že.
    Můj závěr asi bude , že se na celou věc už vykašlu nechám balík balíkem a hodinky za 24USD i s poštovným si objednám znovu , tentokrát už na jiné jméno a adresu, aby mi je celníci zase nemohli ztopit. 🙁

  48. Jiří Kuba říká: 15. 12. 201111:16

    Je to fakt hrozný – je to již 20 dnů od uložení na této poště a pořád nic :-((((((

  49. Welbloud říká: 15. 12. 201112:24

    Tak přátelé, jel jsem na poštu 120 včera. Jímala mě hrůza co všechno mě čeká, podle diskuzí na netu Sodoms Gomora. Třeba jsem měl kliku, ale – naprostá pohoda. Pravda, člověk se tam mpotá jak Maďar v obilí od okénka k okénku (celkem jich bylo pět), ale s takovým přístupem jsem se na úřadě 20 let nesetkal a před tím snad taky nikdy. Lidi vstřícní, pohodoví, usměvaví, ochotní pomoci… Fakt jsem čučel jak péro z gauče, ale za 25 minut jsem byl venku i s balíkem. A to v každé frontě přede mnou bylo tak pět lidí. Takže zkuste to.

    Ještě jednou dík pracovníkům pošty 120. Za blbé předpisy nemohou a ze své strany dělají co můžaou a vše s gracií a ochotou.

  50. HonzaXXXXXXXXXXX říká: 15. 12. 201123:56

    Takže to chápu správně, že abych se dostal k blbým hodinkám z Japonska za 180 USD vč. poštovnýho, který z druhé strany zeměkoule putovaly na Nejvyšší vyclívací superpoštu dva dny budu muset zaplatit poště za předání pár lejster celkem tři stovky? (zdržení už neřeším) Protože nebydlím v nejbližším okolí Nejvyšší vyclívací superpošty, ale v nějakým zasraným Krně? 96 + DPH + 180 Kč za plnou moc? Jiná varianta je tam jet a platit 96 jo? Tak to je slušný – a když se chcu optat co tam za lejstro ještě potřebuju, tak za ten poplatek ani neni kam zavolat, pač mají nejspíš standartně vyvěšenej telefon (minimálně 10x telefon)? Tak to je dost neuvěřitelnej servis! Pražákům z okolí fakt závidím…

  51. Plumm říká: 16. 12. 201104:34

    HonzaXXXXXXXXXXX: Přesně tak.
    Jinak co se zdržovaček týká, tak tenhle článek jsem psal na začátku května. Od tý doby pošta nabrala nějaký lidi, aby ten proces urychlila, ale zase podle reakcí tady i jinde jí to nebylo moc platný. A taky je před Vánocema, žejo.

    A abych ti udělal ještě větší radost. Částky 96 Kč a 180 Kč původně byly s DPH (viz například ten oskenovanej proužek papíru v článku), v současnosti pošta v ceníku (strana 89 a 90) uvádí:

    “Ceny služeb celní deklarace a souvisejících doplňkových služeb a příplatků jsou osvobozeny od DPH.”

    a pod tim jsou uvedený obě částky ve stejný výši jako dřív, 96 a 180 Kč, takže pošta ten základ bez daně (tzn. 80 a 150 Kč) prostě zdražila na stejnou hodnotu jakou byla ještě nedávno hodnota už s daní.

    No a pak ve FAQ stojí:

    “Do základu pro výpočet DPH se započítává:
    4) služba celní deklarace – částka 180 Kč, pokud Vás ČP zastupuje v celním řízení, a je vyměřováno clo/DPH.”

    Zdá se to jen mně, nebo to vůbec nedává smysl?

  52. Plumm říká: 16. 12. 201105:48

    Ceny služeb celní deklarace jsou osvobozeny od DPH.
    Do základu pro výpočet DPH se započítává služba celní deklarace.

  53. #13 říká: 16. 12. 201110:48

    No já to chápu tak, že si necháš poslat něco za 5 tisíc Kč, oni ti k tomu napočítaj to svoje úschovný a plnou moc, takže to bude 5200 třeba. A z týhle částky teprve vyměřej DPH, který musíš zaplatit, tzn. 0,2*5200. Případně k tomu ještě zacvakáš clo.

  54. Plumm říká: 16. 12. 201115:02

    No a právě věta “Ceny služeb celní deklarace jsou osvobozeny od DPH.” je v tom případě lež jak věž, protože z tý služby daň stejně zaplatíš, když se započítává do základu pro vyměření daně.

  55. #13 říká: 17. 12. 201101:27

    Jenom, když je to nad 22 eur. 🙂

  56. Plumm říká: 17. 12. 201101:50

    Jo, akorát že když je to pod 22 €, tak žádnej poplatek neni, protože tě nikdo nemusí zastupovat a tim pádem nemůže bejt ani ne/osvobozenej od daně, když neni. 😀

  57. Franta říká: 17. 12. 201112:12

    V tom dopise, co mi poslali pisou, ze chteji doklad o platbe. Zadnej doklad z banky zatim neam, nevite, jestli staci screenshot z internetovyho bankovnictvi?

  58. Casey říká: 20. 12. 201116:03

    Tak jsem objednával kindle z USA 30.11 .. dne 5.12 byl doručen do Prahy na tu pojebanou Poštu 120.. poslal jsem jim veškeré dokumenty.. a čekal jsem krásné dva týdny 🙂 .. než to ti dementi vyřídí a doručí na jižní moravu.. Samozřejmě jsem musel vysolit 7kil daň .. dobry ne ?

  59. patrickx říká: 20. 12. 201118:12

    Moje troška do mlýna: objednáno v US koncem listopadu, na sklad pošty 120 dorazilo 5.12.2011, dodnes zásilku nemám, oba uvedené telefony po celý PRACOVNÍ DEN mimo PROVOZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tohle si může dovolit pouze státní úřad! PRIVATIZOVAT POŠTU!!!!!!!!!! IHNED!!!!!!!!!!!!!

  60. #13 říká: 21. 12. 201108:15

    Konečně rozumný slova.

  61. helena říká: 28. 12. 201113:31

    Tak ted ten muj pribeh : pritel poslal 12.12.2012 🙂 , balicek k vanocum . Je v nem trocha kosmetiky, dve tricka a sala . celková cena150 dolaru. Velmi taktní . Jak to vím ? No vím to, protoze mi to prislo i s cenou vite vsichni jak , ze .. doporucený dopis a v nem, ctyri stránky textu, co jsem neudelala spolu s naskenovanou pruvodkou nebo jak tomu v Californii rikaji ..Vyrozumnela jsem z toho , ze jsem nepoverila postu jakými – si pravomocemi a naskenovala obratem plnou moc k zastupování a doufala ze to do vánoc stihnou.
    Muj balicek , podaná stejný den/ 10.12. polozil postak v San Franciscu na schody, jak to tak u nich delají a já 15 obdrzela dopis s tím, že vánoční dárky pro moji rodinu, leží kdesi v hlubinách celního skladu . Dnes mi volal syn, že přišla dobírka od přitele a ze ji převzal . Stálo to 571 káčé ..
    Jak to tady tak čtu , už chápu proč. 96 za sklad,180 za deklaranta…. z ceny 150 dolaru možná odečetli cenu dárku … 60 dolarů.Čili proclili 90 babek Výsledná cena dvou triček a krému na ksicht je jejich cena plus 45 dolaru za postovné v Americe plus 571 korun v Praze .
    Tohle vůbec nesmim přítelovi říct, kleplo by ho . pro zájemce naskenuji ..helena

  62. Plumm říká: 28. 12. 201123:14

    Já tu diskuzi tady snad vydam knižně, bude to trhák 😀

  63. karel říká: 12. 01. 201219:06

    čau hele přišel mi balík z číny je tam napsáno dárek a hodnota 15 dolarů a nemám doklad o zaplacení co myslíte dají mi mojí zásilku. nebo je to problém. Dík !

  64. docdan říká: 15. 01. 201212:46

    A to ještě nevíte o tom, co se stane, když zboží reklamujete. Přestože na průvodku napíšete, že zboží reklamujete, a přestože při dodání reklamovaného zboží doložíte tuto průvodku, tak platíte vše znova, neb jste již jednou podepsali plnou moc a nikdo se s váma nebaví. Pak si tak měsíc různě mejlute a pak to vzdáte jako já.

  65. Petr říká: 27. 02. 201215:32

    Dobrý den
    Děkujeme za Váš mail. Zaslaná dokumentace/mail bude spolu s návrhem celního určení zásilky předložena Celnímu úřadu.

    V případě, že bude ještě potřeba něco doložit, bude Vás kontaktovat přímo deklarant, který bude řešit Vaši zásilku s konkrétní žádostí. Obvyklá doba celního řízení je cca 3 – 5 pracovních dní od doložení kompletní dokumentace k zásilce (kompletní = schválená celním úřadem na základě podání JSD nebo návrhu na osvobození).

    Po ukončení celního odbavení a nezbytných administrativních úkonů bude zásilka zaslána na adresu uvedenou na zásilce. Obvyklá doba pro tyto další administrativní úkony + přepravu na adresu uvedenou na zásilce je cca 2 – 3 pracovní dny.

  66. Petr říká: 02. 03. 201217:25

    Zásilka celně odbavena, propuštěna do další přepravy 02.03.2012.

  67. Klara říká: 16. 03. 201200:38

    No ted ja mam zas problem opacny pracuji jako aupair v UK..moje rodina me poslala balicek s kontaktnimi cocky..14 dni balicek nevidim co vim ze opustil tak akorat postu v praze tod vse..rekla bych ze se balicku uz ani nedockam..no tak proziju poslednich par tydnu v londyne tim ze skoro nic neuvidim:Dreknu vam taky parada:/

  68. Mil říká: 16. 03. 201209:23

    Ti nic není proti tomu, když na balíčku se třemi hračkovými medvídky v úhrnné pořizovací ceně cca 1 USD, kteří odsloužíli své u amerických dětí, je v celní deklaraci napsána cena 0 USD. Takovou zásiku totiž není možné proclít, neboť bezcenná zásilka neexistuje. Takže k výše popsanému postupu přibude ještě dožádání nové celní deklarace od odesilatele, v níž stačí uvést cenu 1 cent a pak absolvovat skoro celou anabázi s českou poštou znovu. Nikdy se nenechte zastupovat českou poštou!

  69. Szedy Wlk říká: 06. 04. 201210:05

    Zdravím! Tak to je síla.
    Já si objednal přes aukro zboží … A ty samé lejstra… mi dneska přišly domů Zplnomocnění k zastupování v celním řízení…. Nic jsem ještě nevyplnil… a jak to tady čtu, tak yplňovat nebudu. Budu požadovat navrácení finanční hotovosti… po aukru a ať zásilku vrátí zpět, tam odkud přišla…

    Pěkně jsem se vypekl ….
    Jak jste postupovali prosím v případě, kdy Vám přišly ty lejstra????
    Díky za odpo a za radu

  70. Lukas říká: 06. 04. 201213:32

    Už nikdy s Celní poštou PRAHA 120 nechci nic mít společnýho. Radči si připlatim jineho dopravce. Už na to nemám nervy. Jsou to darebáci. Nejsou Vánoce balík prostě nejde a nedá se nikam dovolat a nikdo neodepisuje. Ždáná komunikace… jsou to darebáci.

  71. patrik říká: 11. 04. 201216:39

    Zdravím. Mám dotaz.
    Mám tento stav:
    Zásilka podána.
    Zásilka dne 09.04.2012 převzata vyměňovací poštou 220 00 – pošta Praha 120.
    Zásilka je od 09.04.2012 ve stavu přípravy k celnímu řízení.
    Zásilka uložena dne 09.04.2012 na poště 220 00 – pošta Praha 120, důvodem je “vyclívací pošta”.

    Dál zatím nic.

    Mohu už teď vyrazit do Prahy? Nebo musím čekat na skladové číslo balíku.
    Díky za případnou odpověď.

  72. Filip říká: 11. 04. 201219:20

    Nastastie u slovenskej posty je to ok, dorucia balik kurierom na dobierku. Viac info je tu: http://www.bazarcek.sk/nakupy-v-usa/

  73. Smida3 říká: 06. 06. 201213:25

    Zdravím
    jenom bych rád dodal , že poslední dobou ( rok 2012 ) se rychlost celního řízení výrazně zrychlila . Již několikrát jsem četl , že celní řízení trvá max 5 dní a to i s uživ. recenzemi (viz Petra výše ) a nedávno si i otec objednával knihy z USA a celní řízení proběhlo za úžasné 2 dny . Já jsem zatím ve fázi :

    Zásilka podána dne 02.06.2012.
    Zásilka dne 03.06.2012 odeslána do České republiky.
    Zásilka dne 05.06.2012 převzata vyměňovací poštou 220 00 – pošta Praha 120.
    Zásilka je od 05.06.2012 ve stavu přípravy k celnímu řízení.
    Zásilka uložena dne 05.06.2012 na poště 220 00 – pošta Praha 120, důvodem je “vyclívací pošta”.
    Adresátovi odesláno 06.06.2012 oznámení o uložení zásilky v dočasném skladu na poště Praha 120 – nutno doložit doklady pro zjištění celní hodnoty.

    ale i přes předchozí špatnou zkušenost s Prahou 120 jim tentokrát věřím .
    Smida3

  74. Kristýna říká: 10. 05. 201423:30

    Ráda bych k dnešku (2014) ujistila, že se nezměnilo vůbec nic. Zásilka mi z Japonska jela 3 týdny a nyní již 14 dní hnije ve skladu. První příspěvek v této diskusi je sice vulgární, ale mluví mi z duše.

  75. Jiří říká: 22. 08. 201420:34

    Tak jsem také účastník “pošto celního” kolečka, ale to, co jsou schopni vyplodit….

    “Dobrý den
    dárek lze akceptovat pouze v případě, že odesilatel i příjemce jsou soukromé osoby. Ve Vašem příoadě je odesialtelem 4PX Woelwisw Expess Co. Ltd. což evidentně nebńí sukromá osoba z tohoto důvodu zásilka nemůže být odbavena jako dárek..
    Pokud jde o cenu celní úřad pojal podezdření že je zboží podhodnocena a požaduje doklad o ceně zboží
    Pokud s tímto nesouhlasíte můžete si zásilku odbavit sám.”

    To, že firma 4PX Woelwisw Expess Co. Ltd. je obdoba české PPL DHL ,…. ani se nepodívá na internet, prostě pro ně je tato firma odesílatel. “Dárek můžete dostat jen od soukromé osoby”. Bože můj, a tohle platíme ,… o psaném projevu dotyčného raději pomlčím.
    Tak toto s nimi už řeším druhý den.

  76. Johana říká: 21. 10. 201507:29

    Příšerný a čím dál příšernější…..
    od 10.9. 2015 uložení zásilky v dočasném skladu na poště Praha 120 – nutno doložit doklady pro zjištění celní hodnoty.
    To bylo doloženo obratem. Dnes je 21.10.2015 a stále nic. Pokud tam zavolám, hoinu to hledají a pak mi řeknou, že se na tom pracuje… Ježíši, takhle pracovat třeba v pekárně, tak 2 měsíce národ nežere ????
    Nejhorší je, že se nemáte kde odvolat, nemáte páku jak je popohnat…..zkrátka je jim to u prdele.

  77. mrcl říká: 04. 12. 201515:20

    Track&Trace pro vyclívky:
    http://www.celnisprava.cz/cz/aplikace/Stranky/stav-mrn.aspx
    Na základě MRN uvedeného v oznámení o zásilce ze zahraničí v dopise/mejlu od čp si dohledáte stav bez nutnosti volat na Plzeňskou 132. Ne, že by to člověka nějak uklidnilo…

Přidej komentář