Potřebujete kvalitní SEO v Olomouci, ale nemůžete se rozhodnout, jestli je pro vás výhodnější spolupráce s agenturou nebo s konzultantem? V tuto chvíli víte pouze to, že optimalizaci nutně potřebujete a určitě si ji neuděláte sami. Pokud váháte, zda si najmout SEO konzultanta na volné noze, nebo raději agenturu, tento článek usnadní vaše rozhodování. Najdete v něm stručné shrnutí všech hlavních výhod a nevýhod obou možností. V závislosti na vaší osobní situaci si pak vyberete tu možnost, která vám víc vyhovuje.
Profi optimalizace pro vyhledávače vždy přináší výsledky. Nebude to hned, ale dřív nebo později se vám vaše peníze vrátí v podobě zvýšené návštěvnosti a uskutečněných nákupů (konverzí). Dobře nastavené SEO také zvýší povědomí o vaší značce. Teď máte navíc šanci oslovit mnohem více lidí. Češi vlivem pandemie tráví o polovinu času více na internetu. Právě teď je vhodná doba začít vyhodnocovat investice do SEO.
Ze spolupráce s SEO specialistou nebo agenturou vám mají plynout jen samé výhody. (Jak velké mohou být, napoví například tato recenze na Topranker) Proto jim platíte. Je to naprosto logické. Jenže realita je úplně někde jinde.
Dostat službu, za kterou jste si zaplatili, není v oboru online marketingu naprostou samozřejmostí. Hlavní rada číslo jedna tedy zní: “Výběr konzultanta ani agentury v žádném případě nepodceňujte!”. Nejde jen o to, že tito “specialisté” nebudou mít žádné výsledky, a tudíž jim budete platit za lelkování. To, že neudělají nic, je menší zlo, než když prostřednictvím vašeho webu použijí některé zakázané techniky. Ukážou vám nějaké rychlé výsledky, ale už se nepochlubí, jak jich dosáhli. No a vy až po čase zjistíte, že je váš web penalizovaný nebo dostal rovnou ban.
Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. Poslouchá se to hezky: “Garance prvních pozic!” nebo “Je to snadné.” V případě, že vám slibují, že vyhledávače přechytračí, máte téměř stoprocentní jistotu, že k tomu využijí některou ze zakázaných technik. Plané sliby spadají do kategorie nekalá soutěž a klamavá reklama.
Hlavní nevýhodou bývá vyšší cena. Experti mohou mít sazbu až 2000 Kč za hodinu. Ceny se liší podle regionu. Nejdražší jsou konzultanti v Praze a nejlevnější v Ostravě. Další nevýhodou může být nedostupnost. Opravdoví profíci mají diáře nabité k prasknutí, proto si možná budete muset počkat.
Tým odborníků, který budete mít prostřednictvím agentury k dispozici je výhodou i nevýhodou zároveň. Jednotlivé úkony může pokaždé provádět někdo jiný a může tudíž docházet ke kolísání výsledků výstupů. Počet zaměstnanců se také odráží v ceně.
Špičkový konzultant vás sice může vyjít ještě dráž než agenturní služby, ale bude podávat stabilní výkon. Navíc dokáže návratnost investice zdvojnásobit.
Může se vám ale stát, že se vám bude moct věnovat až za půl roku.
Záleží tedy na vaší aktuální situaci a osobních preferencích.
Pro obě možnosti ale platí, že si musíte hlavně dobře vybrat, s kým budete spolupracovat.
Pro koho jste se nakonec rozhodli vy a proč? Nelitovali jste? Splnila daná spolupráce vaše očekávání?
Neváhejte a napište nám.