Proč je SEO optimalizace důležitá pro váš web? Zkratka SEO je složeninou z anglických slov search engine optimization, přeložená jako optimalizace pro vyhledávače. Laicky řečeno se jedná o sestavu několika metod, které vám pomohou s umístěním na předních pozicích vyhledávačů jako jsou například Google nebo Seznam. A také s optimalizací stránky jak po technické, tak obsahové stránce.
Udělat si webovou stránku a nabízet produkty či služby může v dnešní době téměř každý. Trh je přesycen a zájemce si vybírá. Chce všechno hned. A nechce dlouho čekat, než se stránka načte. Nechce se proklikávat nepřehledným webem, texty čte jen ty krátké, přehledné a aktuální. A určitě nemá čas listovat prohlížečem až na sedmou stránku. SEO optimalizace tuto problematiku řeší a přizpůsobuje váš web pro jednodušší vyhledávání. Jak vám to pomůže?
Přesná pravidla a postupy SEO nejsou dána. SEO je odvětví, které se neustále vyvíjí a pružně reaguje na změny. Každá společnost zabývající se SEO službami má balíčky nebo samostatné produkty nastavené jinak. Ačkoliv mohou být kroky rozdělené na další různé podkategorie, zde naleznete ty metody, které by v každé správné optimalizaci určitě neměly chybět.
Zkoumá rychlost načítání webu, zjednodušuje tvar URL a řeší opravy dalších technických nedostatků.
Neboli titulek a popisek webu. První, čím musíte zaujmout. V pár klíčových znacích dát potenciálnímu zákazníkovi důvod, proč by měl web navštívit. Meta tagy nejčastěji popisují hlavní téma/ produkt/ službu, kterou nabízíte a ideálně, proč zrovna váš produkt je ten nejlepší nebo například co k němu nabízíte zdarma.
Jako klíčová slova používejte ty výrazy, pod kterými chcete, aby vás potenciální zákazníci našli. Mohou obsahovat obecné názvy například v kombinaci se jmény, městy, číslovkami. Cokoliv váš produkt vystihuje nejlépe. Používejte je v nadpisech, v textech, v navigaci. Zvládnete jich použít dost ale ne příliš?
Řeší grafické zpracování webu, konkrétní texty, jejich originalitu. Strukturu, navigace, přehlednost, aktuálnost a v neposlední řadě duplicitu obsahu. Na základě výsledku analýzy se pak domlouvá konzultace s grafikem a copywritery, případně linkbuildery a influencery.
Neméně podstatný linkbuilding je další z metod, která pomáhá značku výrazně zviditelnit. Může probíhat pomocí PR článků, linkbuilding specialistů či stále rozšířenější mocí influencerů. Zpětné odkazy se budují pokaždé, když vás i například spokojený (nebo nespokojený) zákazník zmíní na fóru, blogu recenzním portálu či sociální síti.
Časy se mení a sociální sítě (Facebook, Twitter, Instagram,…) se podílí na tvorbě základních pilířů funkčního marketingu. Obrázky, soutěže, videa, rozhovory, zajímavosti, to vše lidé chtějí vidět. Jdete s proudem? Sociální sítě pomáhají tvořit linkbuilding a web tak posouvají v hledáčku a příčku výš.
Po optimalizaci webu je důležité nezanedbávat pravidelnou údržbu. SEO je odvětví, které musí neustále reagovat na aktuální situaci. Při pravidelné spolupráci nabízí většina společností pravidelné reporty za znatelně nižší částky či dokonce v rámci dlouhodobé spolupráce.
Ačkoliv vám placené propagace mohou zajistit rychleji viditelné výsledky, jedná se většinou o krátkodobý proces. S organickým vyhledáváním za pomoci SEO optimalizace můžete získat trvale udržitelnou investici, ze které můžete s občasným menším servisem těžit několik let.
Jaké jsou vaše zkušenosti se SEO optimalizací? Pomohla vám nastartovat online podnikání? Podělte se s námi